Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKnarvik, Karoline
dc.contributor.authorKristoffersen, Linn
dc.date.accessioned2018-11-14T11:39:26Z
dc.date.available2018-11-14T11:39:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2572811
dc.descriptionBacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018nb_NO
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven fokuserer vi på hvordan en digital omnichannel strategi påvirker markedet, mer presist kundestrømmen til fysisk butikk. Vi har tatt for oss Norges største kosmetikkjede Vita, og skal se nærmere på deres situasjon. Problemstillingen er formulert som følgende: “Påvirker nettbutikken til Vita kundestrømmen til deres fysiske butikker?” Innledningsvis tar vi for oss problemstilling og formålet med analysen, og vi forklarer sentrale begreper som brukes gjennom oppgaven. Vi vil si litt om hvem Vita er, hvordan markedet kjeden befinner seg i ser ut og hvem de sentrale konkurrentene er. Vi har fått muligheten til å gjennomføre et ekspertintervju med Torkel Johannessen fra hovedkontoret til Vita, som vi presenterer i sin helhet. Handelsmønsteret har utviklet seg kraftig de siste årene og vi har sett på utviklingen av e-handelen. I teoridelen tar vi for oss forbrukeratferd og kundeperspektiv ettersom dette er veldig sentralt i henhold til problemstillingen vår, som omhandler handlevaner og påvirkningen digital innovasjon har til kundens valg av salgskanal. Her kartlegger vi sentrale aspekter som kan være avgjørende i en kjøpsprosess som holdninger, kundeatferd, lojalitet, tilfredshet, verdi og transaksjonskostnader. Forskningsdesign og metode omhandler valg av design og kartlegging av utvalgsrammen. Vi har valgt kvantitativ metode og brukt spørreskjema for å hente inn data i henhold til problemstillingen. Vi har utformet spørsmål som er svært sentrale i forhold til vårt tema, og analysert funnene av dataene vi har fått ut i fra disse. Resultatene fra spørreundersøkelsen viser en endring i kundestrøm til fysiske butikker etter at handelsmarkedet ble digitalisert, og at det er flere faktorer som er sentrale og påvirker dette.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectvarehandelsledelsenb_NO
dc.subjectretail managementnb_NO
dc.titlePåvirkningen av digital endring i handelsmarkedet - Vitanb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel