• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett?

Århus, Jan-Erik Hauer; Berg, Ingeborg
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1966261.pdf (3.453Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2572059
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne oppgaven fordyper seg hvordan mindre retailbedrifter innenfor sko- og

tekstilsegmentet best mulig bør bruke sosiale medier og digital markedsføring for

å oppnå omsetning på nett. Vi som skriver oppgaven er selv med og driver

REGN, en liten butikk i Bergen sentrum, som selvfølgelig også opererer på nettet.

Vi ønsket å finne en problemstilling som både var dagsaktuell og relevant for det

vi selv driver med hver dag – i tillegg til at vi ønsket en oppgave innen et tema

som få har skrevet om før. Dette resulterte i vår problemstilling:

“Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig

anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører

til salg på nett”?

Oppgaven er utformet i syv deler fra introduksjon til konklusjon. Del en er en

introduksjon av temaet, bakgrunn for hvorfor det er valgt og presentasjon av

problemstillingen vår. I andre del legger vi frem det teoretiske grunnlaget som

omhandler begreper og teori knyttet til markedsføring og sosiale medier. I tredje

del utformes og gjennomføres kvalitativ metode i form av kvalitative intervju.

Denne metoden ga oss mulighet til å avdekke informantenes arbeid og tanker som

blir analysert og tolket i fjerde del av oppgaven. Kvaliteten på forskningen blir

vurdert i del fem av oppgaven. Innhentingen av informasjon i metodedelen

sammen med det teoretiske grunnlaget ga oss et godt grunnlag da vi i del seks

prøver å komme opp med en løsning. Dette innebar sammenligning av svarene vi

hadde fått – både av bedriftene, men også av de som jobber i den digitale

markedsføringsbransjen, for å se om oppfattelsene på tvers var de samme. Målet

vårt har hele tiden vært å komme opp med en «fasit» på hva som fungerer best,

hvilke kanaler som bør brukes og hvordan type media.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2018
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit