Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMontelibano, Emil
dc.date.accessioned2018-11-08T14:22:19Z
dc.date.available2018-11-08T14:22:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2571679
dc.descriptionBacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018nb_NO
dc.description.abstractDigitaliseringen av bedrifter er et tema de fleste etablerte bedrifter ikke kommer foruten. Yngre generasjoner av forbrukere er svært teknologivant og svært aktive i flere digitale kanaler. I denne sammenheng er det blitt svært viktig for varehandelsbedrifter å være synlig og tilgjengelig i alle de informasjons og handelskanalene som er relevant for deres kundesegment. Om en varehandelsbedrift ikke er tilgjengelig i de informasjons og kjøpskanalene deres kundesegment søker, risikerer varehandelsbedriften å gå glipp av økt omsetning og tapte markedsandeler. I forbindelse med dette er det interessant for en varehandelsbedrift å få best mulig innsikt i akkurat hvordan deres kundesegmenter søker etter informasjon, og hvor/hvordan de ønsker å handle, slik at de kan tilfredsstille deres behov for informasjon og leveranse. Det er interessant for meg å finne ut av hva som er viktig/nyttig/sannsynlig for kundeperspektivet til Millennials fordi Millennials definerer trendene for fremtidens varehandel. I denne forbindelse ønsker jeg å kartlegge holdninger om hva som er viktig/nyttig/sannsynlig for Millennials sitt kundeperspektiv når de skal handle klær/sko/tilbehør. Jeg ønsker også å kartlegge Millennials sin atferd (hva de faktisk gjør i dag) når de skal handle klær/sko og tilbehør. Ved å undersøke dette nærmere, har jeg med hensikt å trekke en konklusjon, om omnikanal fashion retailing er en fordelaktig strategi å benytte seg av for å selge klær/sko/tilbehør til Millennials. Oppgaven introduseres med en innledning som blant annet tar for seg butikkhandel, netthandel og digital påvirkning på varehandelen. Denne innledningen fører til problemstillingen som omhandler Millennials og omnikanal fashion retailing. Videre går oppgaven over til et teorikapittel. Dette teorikapittelet er oppgavens fundament, og som metode og analyse vil bli basert på. Teorikapittelet starter med en dyptgående forklaring av hva omni-kanal retailing går ut på. Her nevnes blant annet kundens forventninger til varehandel i dag, og om hvilke organiseringsmuligheter omni-kanal retailing innebærer. Deretter går oppgaven nøye igjennom definisjonen av Millennials og hvilken påvirkning de har på handel og på bruk av tradisjonelle og digitale medier. Her presiseres det også hvor viktig det er for Millennials å ha tilgang til informasjon gjennom mobiltelefonen og digitale kanaler i en rekke senarioer. Videre i teorikapittelet hevdes det at omni-kanal er blitt en norm hos den moderne kunden og at omni-kanal tilgjengelighet er det varehandelsbedriften blir dømt på. Denne delen viser også til at digital handel har forbigått fysisk handel i noen bransjer. Kundelojalitet er også et viktig tema i denne oppgaven, og teorikapittelet undersøker kundelojalitet i forbindelse med organisering av diverse lojalitetsprogram. Mot slutten av teorikapittelet viser jeg til et forskningsstudie utført av Harvard Business Review (2017), som viser til at omni-kanal kunden er mer lønnsom enn singel kanal kunden (kunden som kun handler i en kanal). Til sammen tar alle disse delemnene i teorikapittelet for seg det som har vist seg å være mest sentralt for å kunne svare på problemstillingen. Resten av oppgaven tar for seg en metode del, som beskriver forskningsmetoden som er valgt for videre undersøkelser. Deretter analyseres det deskriptiv statistikk i analysedelen av oppgaven med bruk av analyseverktøyet SAS JMP 13. Oppgaven avsluttes med en oppsummeringsdel der funnene drøftes og konkluderes. I oppgaven forutsettes det at sensorer og andre interessenter kan metodefaget. Denne forutsetningen tar jeg etter å ha diskutert dette med min bachelorveileder. Oppgaven har ikke med hensikt å henvise til x antall kilder for bruk av forskningsmetode, men forklarer mer direkte tankegangen rundt metodene som er brukt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectvarehandelsledelsenb_NO
dc.subjectretail managementnb_NO
dc.titleMillennials og Omni-kanal fashionnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel