• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Content marketing i norsk filmbransje

Haug, Tora Vinjar; Winther-Larsen, Henriette
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1682363.pdf (1.742Mb)
vedlegg_NFDVGP_B-oppgave[1].pdf (791.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2467545
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2017, tar vi for

oss det nye reklamefenomenet content marketing. I oppgaven starter vi med en

introduksjon til temaet og plasserer dette i konteksten vi ønsker å undersøke det i, før

vi presiserer oppgavens formål og avgrensninger, samt følgende problemstilling:

«Hvilken effekt hadde content artikkelen om Kongens Nei, utarbeidet av VG

Partnerstudio for Nordisk Film Distribusjon, på publikums kjøpsintensjon og wordof-

mouth?»

I oppgavens andre del presenterer vi teorien som vi mener er hensiktsmessig for å

besvare vår problemstilling. Her snakker vi om teori knyttet direkte til content

marketing, kritikk mot content marketing og holdningsteori, før vi introduserer

følgende hypoteser vi vil forsøke å besvare problemstillingen med:

H1: Positiv holdning til content marketing har positiv effekt på kjøpsintensjon

H2: Positiv holdning til content marketing har en positiv effekt på word-of-mouth

H3: Tydelig merking av kommersielt innhold har en positiv effekt på kjøpsintensjon

H4: Tydelig merking av kommersielt innhold har en positiv effekt på word-of-mouth

Den tredje delen tar for seg oppgavens metode og datainnsamling, og vi redegjør her

for design, utvikling av spørreskjema og intervju, utvalg og skalabruk.

Den fjerde delen av oppgaven er analysekapittelet, hvor vi legger frem resultatet av

analysene vi har gjort av den innsamlede dataen og tester hypotesene vi formulerte i

del to.

Avslutningsvis diskuterer vi det oppgaven har tatt oss igjennom, samt konkluderer

basert på teorien som ligger til grunn og analysene vi har gjort.
Description
Bacheloroppgave i Kulturledelse fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit