• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bidrar Studentbedriftkurset til entreprenøriell læring, og på hvilken måte påvirker kurset studentens motivasjon til å starte egen bedrift i senere tid?

Edo, Liv Zeinab Lyster; Aase, Rebecca Handal; Gjerdalen, Tilde
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1692688.pdf (2.136Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2467135
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Det blir stadig lagt mer fokus på å lære den yngre generasjonen om verdi- og

nyskaping i næringslivet. Regjeringen har i samarbeid med næringslivet etablert

flere tiltak for å oppnå en økt grad av entreprenøriell læring hos den yngre

generasjon, som et ledd i å motivere flere unge til å skape sin egen arbeidsplass.

Ett av disse tiltakene er Studentbedrift. Gjennom denne oppgaven skal derfor

følgende problemstilling besvares;

Bidrar Studentbedriftkurset til entreprenøriell læring, og på hvilken måte påvirker

kurset studentens motivasjon til å starte egen bedrift i senere tid?

Oppgavens første kapittel presenterer bakgrunn og formål med oppgaven. Kapittel

to og tre tar for seg sentrale begreper i oppgaven, samt anerkjent teori om

entreprenøren, entreprenøriell læring og motivasjon. Oppgavens fjerde kapittel

redegjør for ulike typer data, undersøkelsesdesign og innhentingsmetoder, deretter

presenteres valg av metode. I denne utredningen er det valgt en kvalitativ

tilnærming. Datamaterialet er hentet inn ved hjelp av dybdeintervjuer med erfarne

professorer innen Studentbedrift-kurset (SB-kurset), og studenter som har

gjennomført kurset. Disse blir presentert i kapittel fem.

De empiriske studiene og oppgavens teoretiske rammeverk danner grunnlaget for

oppgavens analyse og konklusjon som blir presentert i henholdsvis kapittel seks

og syv. Vi konkluderer i denne utredningen med at SB-kurset bidrar til

entreprenøriell læring gjennom praktiske erfaringer og kunnskap rundt det å starte

en bedrift. Vi finner at positivt engasjement til kurset kan bidrar til en indre

motivasjon til å starte egen bedrift i senere tid.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Entreprenørskap fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit