• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lean og Lean service i Frende Forsikring ved bruk av robotisering

Sandal, Henrik Glesnes
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1693690.pdf (2.560Mb)
Bachelor_vedlegg[1].pdf (1.239Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2466599
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
I denne oppgaven har jeg arbeidet med Frende forsikring. Dette er et

forsikringsselskap som har hatt en sterk vekst siden de ble etablert i 2007. Jeg

har ved bruk av Lean og Lean Service teorien tatt for meg følgende

problemstilling:

”Kan Lean og Lean Service sammen med robotisering benyttes for å

effektivisere og videreutvikle Frende sin kundehåndtering, eventuelt belyse

muligheter og svakheter ved dagens kundehåndtering”

Jeg så denne problemstillingen som interessant og svært reell ettersom Frende

har hatt stor vekst, noe som potensielt er en utfordring i forholdet mellom

selskapets utvikling og effektiviteten i systemene. Robotisering har også

begynt å sette fotspor i finans- og forsikringsbransjen. Jeg ønsket derfor å se på

mulighetene for effektivisering av Frende sin kundeservice ved bruk av

roboter, noe som passer svært godt inn mot Lean filosofien.

Oppgaven starter med en innføring i Frende forsikring for å gi innsyn i

organisasjonen. Deretter følger relevant teori som jeg sammen med

analyseverktøy fra Lean filosofien har benyttet for å løse problemstillingen i

oppgaven.

Etter å ha analysert verdiflyten i Frende sin kundeservice har jeg kommet frem

til at det foreligger vesentlige utfordringer ved dagens kundehåndtering. Dette

er ikke grunnet de ansatte, men er forårsaket av et tungvint system som har

tidkrevende prosesser. Med dagens robotteknologi finnes det gode muligheter

for å effektivisere disse prosessene. Dette blir presentert i oppgaven.

Til slutt vil jeg påpeke at Lean er en kontinuerlig prosess som handler om

kontinuerlige forbedringer.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit