• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innholdsmarkedsføring

Akre, Karoline; Nordrum, Marius Thuvea; Steen, Hermann
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1690258.pdf (2.059Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2466446
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av

innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en

gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som er

tilbake i reklamemarkedet for fullt. Den skiller seg fra andre merkevarestrategier

nettopp fordi målet er å bygge relasjoner fremfor salg. Vi har tatt for oss

problemstillingen:

“Hvordan kan innholdsmarkedsføring brukes til å styrke relasjoner mellom

kunde og bedrift?”

Vi har valgt å forankre oppgaven i de fem teoretiske hovedsøylene innen

innholdsmarkedsføring, samt toppen av merkevarepyramiden “relasjoner mellom

kunde og merke”. På bakgrunnen av oppgavens teoridel har vi utviklet en egen

modell med navn “Content Marketing Pyramid”. Pyramiden setter lys på hvordan

bedrifter kan styrke kunderelasjon basert på innholdmarkedsføringsstrategien.

Vi har foretatt kvalitative og kvantitative analyser, og basert på metodene har vi

fått større innsikt på hva som skaper relasjon. I følge analysene viser det seg at

reklame som baserer seg på historier, følelser og humor er å foretrekke for

formidling av innholdsmarkedsføring. Distribusjonskanalene som passer

strategien best er bedriftens egne nettsider, sosiale medier og Google. Vi ser at det

er forskjell på hvilke kanaler de besvarende mener å huske reklame best. Sosiale

medier scorer høyest hos de under 35 år og TV hos de over 36 år. Andre funn er at

godt innhold øker kundetilfredshet og er relasjonsfremmende for bedrifter.

Vi konkluderer til slutt med at innholdsmarkedsføring er en svært god

merkevarestrategi som i større grad blir viktigere i markedsføringen, og at

innholdsmarkedsføring styrker relasjon. Innholdsmarkedsføring handler om å gi

kunden informasjon og hva er vel bedre enn markedsføring som er informativ,

lærerik og relaterer til dine interesser.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Merkevarestrategi fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit