Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAkre, Karoline
dc.contributor.authorNordrum, Marius Thuvea
dc.contributor.authorSteen, Hermann
dc.date.accessioned2017-11-15T12:29:34Z
dc.date.available2017-11-15T12:29:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466446
dc.descriptionBacheloroppgave i Merkevarestrategi fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som er tilbake i reklamemarkedet for fullt. Den skiller seg fra andre merkevarestrategier nettopp fordi målet er å bygge relasjoner fremfor salg. Vi har tatt for oss problemstillingen: “Hvordan kan innholdsmarkedsføring brukes til å styrke relasjoner mellom kunde og bedrift?” Vi har valgt å forankre oppgaven i de fem teoretiske hovedsøylene innen innholdsmarkedsføring, samt toppen av merkevarepyramiden “relasjoner mellom kunde og merke”. På bakgrunnen av oppgavens teoridel har vi utviklet en egen modell med navn “Content Marketing Pyramid”. Pyramiden setter lys på hvordan bedrifter kan styrke kunderelasjon basert på innholdmarkedsføringsstrategien. Vi har foretatt kvalitative og kvantitative analyser, og basert på metodene har vi fått større innsikt på hva som skaper relasjon. I følge analysene viser det seg at reklame som baserer seg på historier, følelser og humor er å foretrekke for formidling av innholdsmarkedsføring. Distribusjonskanalene som passer strategien best er bedriftens egne nettsider, sosiale medier og Google. Vi ser at det er forskjell på hvilke kanaler de besvarende mener å huske reklame best. Sosiale medier scorer høyest hos de under 35 år og TV hos de over 36 år. Andre funn er at godt innhold øker kundetilfredshet og er relasjonsfremmende for bedrifter. Vi konkluderer til slutt med at innholdsmarkedsføring er en svært god merkevarestrategi som i større grad blir viktigere i markedsføringen, og at innholdsmarkedsføring styrker relasjon. Innholdsmarkedsføring handler om å gi kunden informasjon og hva er vel bedre enn markedsføring som er informativ, lærerik og relaterer til dine interesser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectmerkevarestrateginb_NO
dc.subjectinnholdsmarkedsføringnb_NO
dc.titleInnholdsmarkedsføringnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel