Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahle, Nelia Christelle Rodrigues
dc.contributor.authorRydningen, Pernille Adelsten
dc.date.accessioned2017-11-14T12:35:39Z
dc.date.available2017-11-14T12:35:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466166
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractDenne kampanjen er utarbeidet for plateselskapet Propeller Recordings, og deres artist Sløtface. Kampanjen skal Skape økt kjennskap hos målgruppen til Sløtface, samt tydeliggjøre deres posisjon i markedet. Våre kvalitative og kvantitative undersøkelser viser at Sløtface har en uhjulpet kunnskap på 0 prosent og hjulpet kunnskap på 34,5 prosent hos målgruppen. Sløtface er lite til moderat synlige i media, men har hatt en økende omtale siden de ble signert til Propeller Recordings og etter deres navnebytte fra Slutface til det mer nordiske navnet Sløtface. Bandet har også gått fra å spille en birolle, til å bli et band med en politisk mening og et budskap til ungdommer og unge voksne. Dataene viser også at kampanjens målgruppe - kvinner og menn i alderen 16 til 24 år bosatt i Norge - har lav kunnskap om bandet, deres budskap og sjanger. Som følge av dette har målgruppen svake holdninger til atferd og subjektiv norm, noe som påvirker deres intensjon til å lytte til Sløtface. Målsetningen for kampanjen er å få flere lyttere av musikken til Sløtface. Dette innebærer delmål om å øke kjennskap, bygge kunnskap om bandet og hva de ønsker å formidle gjennom deres bandnavn og musikk, samt styrke målgruppens holdning til handling og subjektive norm. Kampanjen skal oppnå dette gjennom målrettet kommunikasjon mot målgruppen i digitale kanaler, snikpremierer og releasekonsert, samt synlighet på videregående skoler og utdanningsinstitusjoner. Dette skal skape økt kjennskap og engasjement i målgruppen, som videre skal resultere i en langsiktig forbindelse mellom lytter og artist.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectkampanjeutviklingnb_NO
dc.subjectPRnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonnb_NO
dc.titleKommunikasjonskampanje for Propeller Recordings - Sløtfacenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel