• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kommunikasjonskampanje for Propeller Recordings - Sløtface

Dahle, Nelia Christelle Rodrigues; Rydningen, Pernille Adelsten
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1693847.pdf (2.509Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2466166
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne kampanjen er utarbeidet for plateselskapet Propeller Recordings, og deres

artist Sløtface. Kampanjen skal Skape økt kjennskap hos målgruppen til Sløtface,

samt tydeliggjøre deres posisjon i markedet.

Våre kvalitative og kvantitative undersøkelser viser at Sløtface har en

uhjulpet kunnskap på 0 prosent og hjulpet kunnskap på 34,5 prosent hos

målgruppen. Sløtface er lite til moderat synlige i media, men har hatt en økende

omtale siden de ble signert til Propeller Recordings og etter deres navnebytte fra

Slutface til det mer nordiske navnet Sløtface. Bandet har også gått fra å spille en

birolle, til å bli et band med en politisk mening og et budskap til ungdommer og

unge voksne.

Dataene viser også at kampanjens målgruppe - kvinner og menn i alderen

16 til 24 år bosatt i Norge - har lav kunnskap om bandet, deres budskap og

sjanger. Som følge av dette har målgruppen svake holdninger til atferd og

subjektiv norm, noe som påvirker deres intensjon til å lytte til Sløtface.

Målsetningen for kampanjen er å få flere lyttere av musikken til Sløtface.

Dette innebærer delmål om å øke kjennskap, bygge kunnskap om bandet og hva

de ønsker å formidle gjennom deres bandnavn og musikk, samt styrke

målgruppens holdning til handling og subjektive norm.

Kampanjen skal oppnå dette gjennom målrettet kommunikasjon mot

målgruppen i digitale kanaler, snikpremierer og releasekonsert, samt synlighet på

videregående skoler og utdanningsinstitusjoner. Dette skal skape økt kjennskap og

engasjement i målgruppen, som videre skal resultere i en langsiktig forbindelse

mellom lytter og artist.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit