Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSand, Christopher
dc.contributor.authorNessa, Dan Joakim Ask
dc.date.accessioned2017-11-09T14:07:07Z
dc.date.available2017-11-09T14:07:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2465341
dc.descriptionExecutive Master of Management i Identitet og merkevarebygging fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractMerkevarer har stor betydning for vår tids forbruksmønster, og ikke minst kultur. Enten man liker SAS eller ei, kommer man ikke utenom SAS når man snakker om Skandinavisk luftfart. For noen er SAS gjenstand for forakt og misunnelse. For andre beundring og fremkomstmiddel – frivillig eller ei. For en relativt liten gruppe er SAS kilden til livets opphold. I vår undersøkelse tok vi utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvilken effekt vil etableringen av baser utenfor Skandinavia ha for merkevaren SAS, og på hvilken måte vil denne endringen i forretningsmodellen påvirke identiteten og omdømmet til SAS? Før vi besvarte problemstillingen analyserte vi først merkevaren SAS. Deretter vurderte vi i hvilket omfang SAS benytter seg av kulturell innsikt i merkevarebyggingen. Til slutt presenterte vi konkrete tiltak for å styrke merkevaren. For å belyse de ulike delene og besvare problemstillingen har vi innhentet kvalitative data supplert med sekundære kilder, samt benyttet teoretiske rammeverk fra kurset Identitet og Merkevarebygging for struktur. SAS har utvilsomt en av de sterkeste merkevarene i Skandinavia, men den må forvaltes på en forsvarlig måte dersom den skal styrkes ytterligere. Flere suksesskriterier ble identifisert og presentert. Disse må være tilstede for å kunne lykkes med satsningen utenfor de definerte hjemmemarkedene. Merkevaren SAS vil neppe forringes i nevneverdig grad dersom selskapet lykkes i å implementere organisasjonskulturen på basene utenfor Skandinavia, samtidig som de fremstår samlet utad og aktivt lytter til sine kunders ønsker og behov.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectidentitetnb_NO
dc.subjectmerkevarebyggingnb_NO
dc.titleProsjektoppgave i identitet og merkevarebyggingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel