Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTeigen, Per Ivar
dc.contributor.authorAasrum, Aleksander Sagsveen
dc.date.accessioned2017-11-09T13:12:46Z
dc.date.available2017-11-09T13:12:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2465282
dc.descriptionExecutive Master of Management i Strategisk ledelse management fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractOppgaven tar for seg den pågående digitaliseringsprosessen hos entreprenører i byggebransjen. Dette er en prosess som mange tror skal føre til fordeler, men som allikevel er krevende å innføre. I oppgaven ser vi på utfordringer og muligheter ved digitalisering gjennom problemstillingen “Hvilke strategiske utfordringer står entreprenørene overfor ved den pågående digitaliseringsprosessen, og hvordan bruke strategi til å forbedre prosessen og skape et konkurransefortrinn?” For å finne svar på problemstillingen har vi studert tidligere forskning, foretatt kvantitativ spørreundersøkelse og hatt kvalitative intervjuer med medarbeidere og ledelse som er involvert i prosessen. Gjennom oppgaven har vi blant annet funnet ut hva som er motivasjonen bak digitalisering, hvor dette har kommet fra og hvilke muligheter digitalisering kan gi. Vi har sett på hvordan man kan endre strategien i bedrifter for å få til digitalisering gjennom det teoretiske perspektivet om differensiering, kostnadsfordel, implementering av teknologi, implementering av ny strategi og læring i organisasjoner. Vi har kommet opp med konkrete anbefalinger og tiltak både for å få til digitalisering, og hva man bør satse på for å forbedre konkurransesituasjonen. Ved å følge anbefalingene kan man bli den unike digitale entreprenør.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectstrategisknb_NO
dc.subjectledelsenb_NO
dc.titleDen unike digitale entreprenørnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel