• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

På rett vei med perfeksjonister bak rattet

Kristoffersen, Barbro; Hilmarsen, Gunn; Ytreeide, Christian Høydal
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
122015.pdf (5.270Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2436207
Utgivelsesdato
2015-06-01
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven handler om samlokaliseringsprosjektet Østre Rosten 8,

der de to bilfirmaene Motor-Trade og Prøven Bil har flyttet inn under samme tak.

Dette prosjektet er unikt i norsk sammenheng i følge interessentene. I oppgaven

har vi sett på prosjektets livsløpsmodell av Rolstadås et al. (2014), for å belyse

vårt tema prosjektgjennomføring. Det ble valgt å skrive om prosjektets

livsløpsmodell, da den er basert på moderne tenkning innenfor prosjektledelse, der

beslutninger blir tatt ut fra hele prosjektets livsløp som også inkluderer driftsfasen.

Vi endte opp med følgende problemstilling: ”Hvordan ble

samlokaliseringsprosjektet til Motor-Trade og Prøven Bil gjennomført i forhold til

prosjektets livsløpsmodell?”.

Primær data til oppgaven ble frembrakt gjennom intervjuer med prosjekteiere og

prosjektledere. Teorien til Rolstadås et al. (2014) er satt opp mot andre teoretikere

innenfor prosjektledelsesfaget. Datamaterialet, drøftinger og konklusjon skal

sammen med teorien kunne belyse gjennomføringen av

samlokaliseringsprosjektet.

I sonderingsstadiet ble prosjektleder utnevnt etter at styret i Motor-Trade fattet en

beslutning om å flytte virksomheten fra Nardo. Kostnadsrammene i prosjektet ble

basert på hva Motor-Trade og Prøven Bil var villige til å betale i husleie. En av

grunnene til prosjektets suksess var at endringsordrene var ubetydelige gjennom

hele prosjektet. Prosjektet ble levert på dagen, med 2% budsjettavvik og til avtalt

kvalitet. Det har også vært et gjennomgående fokus fra prosjektleder på

planlegging og drift i hele prosjektets livsløpsmodell. Siden bilanlegget kun har

vært i drift i underkant av et år, har interessentene enda ikke sett det fulle

resultatet av samlokaliseringen enda. Det konkluderes med at

samlokaliseringsprosjektet var vellykket, og ble gjennomført i tråd med

prosjektets livsløpsmodell.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2015

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit