Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngh, Kristine Hageselle
dc.contributor.authorJensen, Kristine Bratli
dc.contributor.authorJørgensen, Simen
dc.date.accessioned2017-02-01T14:42:38Z
dc.date.available2017-02-01T14:42:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429185
dc.descriptionBacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2016nb_NO
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er skrevet i tilknytning til fordypningsretningen forretningsutvikling og teknologi, ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven er skrevet av tre avgangsstudenter ved studieretningen økonomi og administrasjon. Vi har i denne oppgaven hatt et samarbeid med Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund om å se på deres elevside tilknyttet administrasjonsverktøyet NETTadmin. Oppgaven fokuserer på videreutvikling av et SaaS-system for å skape en god brukeropplevelse for trafikkskolenes elever, samt å effektivisere driften av trafikkskolenes administrasjonsoppgaver. ATL har til dags dato hatt lite fokus på elevsiden, men har nå et ønske om å videreutvikle portalen. Følgende problemstilling blir besvart i oppgaven: Videreutvikle ATL sin elevside tilhørende NETTadmin for å effektivisere driften og forbedre brukeropplevelsen til elevene. Etter å ha kartlagt dagens situasjon og ønsket fremtidig situasjon, så vi et stort endringsbehov ved dagens elevportal. Vi fant at dagen løsning var lite innovativ og utdatert, da den ikke inneholder funksjoner som brukeren forventer i 2016, som for eksempel timebestilling, betalingsløsning og liknende. På bakgrunn av dette idéutviklet vi en elevportal med en rekke funksjoner, som skal fungere som en mobil løsning. Mobilløsningen skal være en brukervennlig selvbetjent løsning som er operativ til alle døgnets tider. Våre funn viser at ATL har liten kontroll over økonomien knyttet til NETTadmin og systemets brukerstatistikk. Det fremkommer også at det ikke er utarbeidet en konkret forretningsplan og visjon for systemet. Dette er noe som må komme på plass før en ny utviklingsprosess settes i gang.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectforretningsutviklingnb_NO
dc.subjectteknologinb_NO
dc.subjectAutoriserte Trafikkskolers Landsforbundnb_NO
dc.titleEffektivisering av drift og forbedring av brukeropplevelse gjennom videreutvikling av en kundeportalnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel