Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging
Abstract
Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI,
Oslo. Oppdragsgiveren for denne kampanjen er Forward Motion, som er en av
norges største arrangører av eventer innen nerdekulturene (Fandoms) sci-fi,
fantasy, amime, gaming og cosplay.
Problemstillingen til Forward Motion er frafallet av personer som er 18 år eller
eldre på deres hovedarrangement Desucon. Forward Motion ønsker å rekruttere de
som har fylt 18 år over på Kaplah, som i sin tid ble startet fordi man ønsket et
alternativ til Desucon, for en litt eldre målgruppe.
På bakgrunn av det som kom frem av metode-delen har vi utarbeidet en helhetlig
kommunikasjonsstrategi som skal hjelpe Forward Motion med å nå
hovedmålsetningen om å «Øke rekrutteringen andelen av deltakere på Kaplah
med 30 prosent innen 2017, hvorav 80 prosent er rekruttert fra Desucon». Ved å
primært treffe målgruppen
Vi vil gjennom bruk av multippel regresjonsanalyse, deskriptiv statistikk,
dybdeintervjuer og litteratursøk vise at ved å skape en egen sone på Forward
Motions hovedarrangement, justering av organisasjonens virke samt
kvalitetsøkning og målrettet markedsføring kunne bygge en bro mellom Desuconarrangementene
og Kaplah for de over 18 år.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2016