dc.description.abstract | Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI,
Oslo. Oppdragsgiveren for denne kampanjen er Forward Motion, som er en av
norges største arrangører av eventer innen nerdekulturene (Fandoms) sci-fi,
fantasy, amime, gaming og cosplay.
Problemstillingen til Forward Motion er frafallet av personer som er 18 år eller
eldre på deres hovedarrangement Desucon. Forward Motion ønsker å rekruttere de
som har fylt 18 år over på Kaplah, som i sin tid ble startet fordi man ønsket et
alternativ til Desucon, for en litt eldre målgruppe.
På bakgrunn av det som kom frem av metode-delen har vi utarbeidet en helhetlig
kommunikasjonsstrategi som skal hjelpe Forward Motion med å nå
hovedmålsetningen om å «Øke rekrutteringen andelen av deltakere på Kaplah
med 30 prosent innen 2017, hvorav 80 prosent er rekruttert fra Desucon». Ved å
primært treffe målgruppen
Vi vil gjennom bruk av multippel regresjonsanalyse, deskriptiv statistikk,
dybdeintervjuer og litteratursøk vise at ved å skape en egen sone på Forward
Motions hovedarrangement, justering av organisasjonens virke samt
kvalitetsøkning og målrettet markedsføring kunne bygge en bro mellom Desuconarrangementene
og Kaplah for de over 18 år. | nb_NO |