• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lykkelig som liten, hvordan kommunisere som store?

Olsen, Amanda; Pettersen, Fride
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
oppgave35.pdf (1.286Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/219602
Date
2014-09-11
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Lykkelig som liten AS er en Trondheimsbasert småbedrift. Bedriften fokuserer på mor- og barn segmentet, og deres produkter er basert på økologiske og naturlige ingredienser. Gjennom denne bacheloroppgaven ved BI Trondheim skal vi hjelpe bedriften med å utvikle en kommunikasjonsplan. Dette skal være et verktøy som kan hjelpe bedriften til å jobbe målrettet med sin kommunikasjon i fremtiden. Problemstillingen vi har tatt utgangspunkt i er “Hvordan skal Lykkelig som liten kommunisere med målgruppen?”.

Lykkelig som liten har siden oppstarten i 2010 hatt en stor økning i salg og etterspørsel, og derfor vil de nå satse på å utvide sitt marked i arbeidet med å vokse seg større. Dette skaper utfordringer i forhold til å kommunisere med et større marked. Bedriften må begynne å kommunisere med både forhandlere og forbrukere, på en mer effektiv måte. Det er de to sistnevnte vi har valgt som målgruppe for bedriften. For å få innsikt i målgruppen til Lykkelig som liten, har vi gjennomført både dybdeintervjuundersøkelser og en elektronisk spørreskjemaundersøkelse. Her oppdaget vi at Lykkelig som liten har et stort potensiale for utvikling av merket sitt. Vi har kommet med forslag for hvordan bedriften kan utnytte dette potensialet, slik at de kan vokse seg større. Ved hjelp av de to undersøkelsene, samt teori og innhenting av sekundærdata, har vi fått nok innsikt til å kunne sette sammen en kommunikasjonsplan for bedriften.

Konklusjonen som er trukket ut fra våre undersøkelser, er at Lykkelig som liten må kommunisere med kundene sine gjennom vareprat. Vareprat er svært viktig for å nå ut til målgruppene, og behovet for informasjon er stort. Nettbasert vareprat er den mest effektive måten å treffe målgruppen, dette med tanke på at nettforum, Facebooksider og blogger har stor innflytelse på valgene til forbrukerne. På bedriftsmarkedet vi vil anbefale Lykkelig som liten å komme seg inn i en apotekkjede, siden vi ser at dette er en naturlig arena for bedriften å etablere seg på.
Description
Bacheloroppgave i Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2014

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit