Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Amanda
dc.contributor.authorPettersen, Fride
dc.date.accessioned2014-09-11T13:18:19Z
dc.date.available2014-09-11T13:18:19Z
dc.date.issued2014-09-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/219602
dc.descriptionBacheloroppgave i Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2014
dc.description.abstractLykkelig som liten AS er en Trondheimsbasert småbedrift. Bedriften fokuserer på mor- og barn segmentet, og deres produkter er basert på økologiske og naturlige ingredienser. Gjennom denne bacheloroppgaven ved BI Trondheim skal vi hjelpe bedriften med å utvikle en kommunikasjonsplan. Dette skal være et verktøy som kan hjelpe bedriften til å jobbe målrettet med sin kommunikasjon i fremtiden. Problemstillingen vi har tatt utgangspunkt i er “Hvordan skal Lykkelig som liten kommunisere med målgruppen?”. Lykkelig som liten har siden oppstarten i 2010 hatt en stor økning i salg og etterspørsel, og derfor vil de nå satse på å utvide sitt marked i arbeidet med å vokse seg større. Dette skaper utfordringer i forhold til å kommunisere med et større marked. Bedriften må begynne å kommunisere med både forhandlere og forbrukere, på en mer effektiv måte. Det er de to sistnevnte vi har valgt som målgruppe for bedriften. For å få innsikt i målgruppen til Lykkelig som liten, har vi gjennomført både dybdeintervjuundersøkelser og en elektronisk spørreskjemaundersøkelse. Her oppdaget vi at Lykkelig som liten har et stort potensiale for utvikling av merket sitt. Vi har kommet med forslag for hvordan bedriften kan utnytte dette potensialet, slik at de kan vokse seg større. Ved hjelp av de to undersøkelsene, samt teori og innhenting av sekundærdata, har vi fått nok innsikt til å kunne sette sammen en kommunikasjonsplan for bedriften. Konklusjonen som er trukket ut fra våre undersøkelser, er at Lykkelig som liten må kommunisere med kundene sine gjennom vareprat. Vareprat er svært viktig for å nå ut til målgruppene, og behovet for informasjon er stort. Nettbasert vareprat er den mest effektive måten å treffe målgruppen, dette med tanke på at nettforum, Facebooksider og blogger har stor innflytelse på valgene til forbrukerne. På bedriftsmarkedet vi vil anbefale Lykkelig som liten å komme seg inn i en apotekkjede, siden vi ser at dette er en naturlig arena for bedriften å etablere seg på.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjon
dc.titleLykkelig som liten, hvordan kommunisere som store?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber75nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel