• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ressursoptimalisering gjennom leanimplementering hos Byggmakker Tiller

Valbrek, Chris Alexander; Nordback, Eirik Rogstad
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
OPPGAVE31a.pdf (4.378Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/94575
Utgivelsesdato
2013-12-19
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Oppgaven bygger på følgende problemstilling: ”Hvordan kan Byggmakker Tiller optimalisere ressursbruk ved hjelp av

implementering av lean?”

Innledningsvis har vi gitt en grundig beskrivelse av butikken og organisasjonen

for og kunne identifisere situasjoner hvor det forekommer sløsing. I intern og

ekstern analyse har vi gitt et ytterligere bilde av momenter ved butikken, kundene

og konkurrentene. Deretter gir vi en innføring i konseptet lean og dens historiske

utviklingen. Videre retter vi teorien mot de aspektene av lean-teori som er relevant

med problemstillingen; lean i operasjonelt nivå, strategisk nivå og lean i

servicebransjen. Avslutningsvis supplerer vi med teori innen kommunikasjon og

motivasjon begrunnet i at servicen er definert som hovedproduktet. I

metodekapitlet beskriver vi hvilke metoder som er benyttet for innhenting av data.

Vi definerte målområdene sammen med daglig leder og med inspirasjon fra

tidligere undersøkelser gjort ved bygget og konsernet. Av dette utarbeidet vi en

kundeundersøkelse og en ansattundersøkelse, og videre presenterer vi

sekundærdata som er benyttet fra byggevarebransjen. I resultat og analyse

kommer vi frem til at pris, service, utvalg av produkter og kvalitet på produktet er

de viktigste kundeverdiene. Begrensningene i oppgaven legger grunnlaget for at vi

analyserer service og utvalg av produkter. Dette legger grunnlaget for de

resterende faktorene vi analyserer. I kapittelet om tiltak presenterer vi våres

løsninger som kan redusere sløsing og øke kundeverdi gjennom

ressursoptimalisering, og konkluderer avslutningsvis med implementering av

følgende tiltak:

• Produsere kartbrosjyre

• Økt opplæring hos de ansatte

• Etablere avdelingsmøter

• Endring i rutiner i henhold til betjeningen av kunder

Og en oppfordring om å lage et strategidokument spesifikt for Byggmakker Tiller.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Økonomistyring og investeringsanalyse fra Handelshøyskolen BI, 2013

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit