Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBekkeli, Sigrid Teigen
dc.contributor.authorBjørnstad, Cathrine
dc.contributor.authorGrebstad, Stine
dc.date.accessioned2010-10-15T10:14:58Z
dc.date.available2010-10-15T10:14:58Z
dc.date.issued2010-10-15T10:14:58Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/94434
dc.descriptionBacheloroppgave i Reiselivsledelse fra Handelshøyskolen BI, 2010
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi gjennomført en studie av motivasjonsfaktorene og medarbeidertilfredsheten ved Britannia Hotel i Trondheim. I første del tar vi for oss problemstillingen og ser på de ulike teoriene som ligger til grunn for oppgaven. Vi begynner med å beskrive hva som kjennetegner tjenesteytende virksomheter og hvordan disse bør ledes. Deretter tar vi for oss internmarkedsføring som omhandler de strategiske aktivitetene ledelsen kommuniserer til de ansatte. ”Servicehelten” blir også identifisert da vi mener dette er en sentral rolle i en servicebedrift som Britannia Hotel. Hertzbergs to-faktorteori har vi viet stor plass fordi vi ønsker å undersøke i hvor høy grad de ulike motivasjonsfaktorene er tilstede ved hotellet. Vi avslutter teorikapittelet med to andre modeller som også forklarer andre kilder til motivasjon. I metodedelen blir det gitt en grundig presentasjon av fremgangsmåten på analysen vi har gjennomført. Her begrunner vi også vårt valg av metode og gir et kritisk syn på datainnsamlingsprosessen, samt hvordan vi har gjennomført undersøkelsen. Vi har benyttet et deskriptivt design, og gjennomført en spørreundersøkelse. Den neste delen av oppgaven omhandler resultatet av undersøkelsen og vi kommenterer her de viktigste funnene i denne. Ved hjelp av SPSS har vi laget frekvenstabeller, krysstabuleringer, totalscoretabeller, samt korrelasjonsanalyser. Etter å ha presentert datamaterialet beskriver vi situasjonen på hotellet slik den er i dag og vi konkluderer med å besvare undersøkelsesspørsmålene og dermed problemstillingen. Avslutningsvis kommer vi også med noen videre anbefalinger for bedriften.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectreiselivsledelse
dc.titleMotivasjonsfaktorer og medarbeidertilfredshet ved Britannia Hotelen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel