• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivasjonsfaktorer og medarbeidertilfredshet ved Britannia Hotel

Bekkeli, Sigrid Teigen; Bjørnstad, Cathrine; Grebstad, Stine
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Forside (187.0Kb)
Bacheloroppgave (530.9Kb)
Litteraturliste (74.31Kb)
Vedlegg (1.109Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/94434
Utgivelsesdato
2010-10-15
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
I denne oppgaven har vi gjennomført en studie av motivasjonsfaktorene og medarbeidertilfredsheten ved Britannia Hotel i Trondheim. I første del tar vi for oss problemstillingen og ser på de ulike teoriene som ligger til grunn for oppgaven. Vi begynner med å beskrive hva som kjennetegner tjenesteytende virksomheter og hvordan disse bør ledes. Deretter tar vi for oss internmarkedsføring som omhandler de strategiske aktivitetene ledelsen kommuniserer til de ansatte. ”Servicehelten” blir også identifisert da vi mener dette er en sentral rolle i en servicebedrift som Britannia Hotel. Hertzbergs to-faktorteori har vi viet stor plass fordi vi ønsker å undersøke i hvor høy grad de ulike motivasjonsfaktorene er tilstede ved hotellet. Vi avslutter teorikapittelet med to andre modeller som også forklarer andre kilder til motivasjon.

I metodedelen blir det gitt en grundig presentasjon av fremgangsmåten på analysen vi har gjennomført. Her begrunner vi også vårt valg av metode og gir et kritisk syn på datainnsamlingsprosessen, samt hvordan vi har gjennomført undersøkelsen. Vi har benyttet et deskriptivt design, og gjennomført en spørreundersøkelse.

Den neste delen av oppgaven omhandler resultatet av undersøkelsen og vi kommenterer her de viktigste funnene i denne. Ved hjelp av SPSS har vi laget frekvenstabeller, krysstabuleringer, totalscoretabeller, samt korrelasjonsanalyser. Etter å ha presentert datamaterialet beskriver vi situasjonen på hotellet slik den er i dag og vi konkluderer med å besvare undersøkelsesspørsmålene og dermed problemstillingen. Avslutningsvis kommer vi også med noen videre anbefalinger for bedriften.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Reiselivsledelse fra Handelshøyskolen BI, 2010

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit