• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oppdal så klart?

Mollan, Christine; Reppe, Cathrine; Arnesen, Ole-Henrik
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
helt_ferdig_bachelor2[1].pdf (887.0Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/94412
Utgivelsesdato
2010-02-04
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Vi har i denne oppgaven jobbet med branding, og gjennomføringen av en brandingprosess på destinasjonsnivå. Vi valgte å skrive om Oppdal, en helårsdestinasjon i Sør-Trøndelag som har ”Oppdal så klart” med Oppdalsola i bakgrunn som brand. Det har tidligere blitt gjort et forsøk på å innføre et nytt brand, som var ment som en samlet tankegang; ”Oppdal ekte vare”. Brandet ble implementert, men ble byttet ut med ”Oppdal så klart” igjen etter kort tid. Vår problemstilling ble som følger; ”Kritisk evaluering av brandingprosessen på destinasjonen Oppdal.” Vi ville i vår oppgave ta Oppdals reiselivsaktører gjennom en brandingprosess ved hjelp av intervjuguide, for å se hvilke tiltak som har blitt gjort der. Målet vårt ved denne kritiske evalueringen, var å finne eventuelle avvik som Oppdal i senere tid kan bruke til å forsterke sitt brand og destinasjonen med. Vi jobbet hardt med å finne relevant teori om hva en brandingprosess på en destinasjon innebærer. Til slutt fant vi to prosesser av Moilanen og Rainisto (2009), og en av Nigel, Pritchard og Pride (2002) . Vi sammenlignet de tre prosessene for å finne en ideell brandingprosess som vi brukte som utgangspunkt for intervjuguiden vår. Etter dette gjennomførte vi fem dybdeintervju med aktører som har ulik tilknytting til reiselivet på Oppdal. Vi gjennomførte også ett ekspertintervju med Thomas Juul, som jobbet tett med brandingprosessen av ”Oppdal ekte vare” På bakgrunn av de analysene vi har gjennomført og de funnene vi har avdekket, har vi konkludert med følgende; brandinprosessene som har blitt gjort på Oppdal mangler kritiske elementer om hvordan man i forhold til vår teori skal brande en destinasjon.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Reiselivsledelse fra Handelshøyskolen BI, 2010

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit