Utdanning av norske næringslivstopper: Kontinuitet eller brudd?
dc.contributor.author | Amdam, Rolv Petter | |
dc.contributor.author | Kvålshaugen, Ragnhild | |
dc.date.accessioned | 2010-04-29T08:58:59Z | |
dc.date.available | 2010-04-29T08:58:59Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Magma, Årg. 13, nr 3 (2010), s. 37-42 | en_US |
dc.identifier.issn | 1500-0788 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/93340 | |
dc.description.abstract | Internasjonal forskning har vist påfallende sterke nasjonale mønstre når det gjelder forholdet mellom utdanningsbakgrunn og lederposisjoner. I en tid med sterk globalisering kan man spørre seg om disse trekkene er i ferd med å viskes ut. Særlig gjelder dette toppledere i de aller største selskapene siden de ofte er blant de mest internasjonale selskapene. I denne artikkelen vil vi først sette det tradisjonelle norske systemet for utdanning og ledelse inn i et europeisk perspektiv og deretter presentere noen utviklingstrekk over tid frem til i dag. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Fagbokforlaget | en_US |
dc.title | Utdanning av norske næringslivstopper: Kontinuitet eller brudd? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Scientific articles [2217]