Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAmdam, Rolv Petter
dc.contributor.authorKvålshaugen, Ragnhild
dc.date.accessioned2010-04-29T08:58:59Z
dc.date.available2010-04-29T08:58:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMagma, Årg. 13, nr 3 (2010), s. 37-42en_US
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93340
dc.description.abstractInternasjonal forskning har vist påfallende sterke nasjonale mønstre når det gjelder forholdet mellom utdanningsbakgrunn og lederposisjoner. I en tid med sterk globalisering kan man spørre seg om disse trekkene er i ferd med å viskes ut. Særlig gjelder dette toppledere i de aller største selskapene siden de ofte er blant de mest internasjonale selskapene. I denne artikkelen vil vi først sette det tradisjonelle norske systemet for utdanning og ledelse inn i et europeisk perspektiv og deretter presentere noen utviklingstrekk over tid frem til i dag.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFagbokforlageten_US
dc.titleUtdanning av norske næringslivstopper: Kontinuitet eller brudd?en_US
dc.typeJournal articleen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel