Blar i Handelshøyskolen BI på tittel
Viser treff 3549-3568 av 6033
-
Merkesamarbeid mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne avhandlingen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging, med vekt på tematikken merkesamarbeid. For å belyse denne tematikken har vi valgt å se på samarbeidet mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse. Vi har valgt ... -
Merkesamarbeidet Lindex/Missoni
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Vi har i vår avsluttende bachelor oppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltet merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss inn på tematikken som omhandler merkesamarbeid. Vi har valgt å ta for oss ... -
Merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Trondheim er en by preget av et godt kaffemiljø. Kaffemarkedet er i stadig utvikling med stor konkurranse både fra små og store kaffebarer. Det blir desto viktigere å posisjonere seg slik at man får en reell differiens ... -
Merkevarebygging : posisjonering og differensiering
(Bachelor thesis, 2014-02-14)Denne oppgaven er skrevet om EiendomsMegler1 Midt-Norge. På bakgrunn av deres utfordring med å skille seg fra de andre aktørene i bransjen valgte vi å ta for oss temaet posisjonering og differensiering. Sammen med ... -
Merkevarebygging av kunstmuseer
(Bachelor thesis, 2016)Følgende er en bacheloroppgave i kulturledelse, en avsluttende oppgave i utdannelse på Handelshøyskolen BI, bachelor i Kultur og ledelse 2013-2016. Det er mye som kan tyde på at kunstmuseer i Norge de siste årene har ... -
Merkevarebygging i delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2017)Delingsøkonomi er et relativt nytt fenomen, og kan kort forklares som å tilgjengeliggjøre underutnyttede, hovedsakelig private, ressurser på nettbaserte samfunn. Delingsøkonomien bygger på forretningsmodeller som bryter ... -
Merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Midtbyen som et levende bysentrum. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er ”Hvordan kan merkevaren ... -
Merkevarebygging som verktøy for treningssenteret SATS Trondheim : Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet?
(Bachelor thesis, 2010-02-22)På bakgrunn av høstens oppgave (Bro, Bøen, Mevold 2008) valgte vi følgende problemstilling: Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet? Det kanskje viktigste funnet omfattet ... -
Merkevaren Zenit Yoga
(Bachelor thesis, 2013-12-18)I denne bacheloroppgaven har vi skrevet om Zenit Yoga og sett på hvordan vi kan styrke deres merkevare. Vi har gjennomført en undersøkelse med den hensikt å få svar på vår problemstilling: Hvordan kan Zenit Yoga styrke ... -
Merkevarestrategi, NCL
(Bachelor thesis, 2022)Nature Compact Living ble startet i 2018 og er en ung bedrift i ett ganske nytt marked for kompakte fritidsboliger. Selskapet selger kompakte fritidsboliger til bedriftsmarkedet og er kjennetegnet ved et moderne og ... -
Merking av reklame på Instagram, påvirker det kjøpsintensjonen til forbrukeren?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er skrevet med bakgrunn i en økende bruk av annonser og reklamer på Instagram. Opinionsledere og ettertraktede mennesker har de siste årene kommet mer og mer fram i søkelyset, grunnet at influencer-marke ... -
Merverdiavgift : problemstillinger og tilpasningsmuligheter for hotell og utleie gjennom Airbnb
(Master thesis, 2017)Oppgavens mål er å tydeliggjøre avgiftsreglementet knyttet til hotellbransjen. Videre ønsker vi å komme med konstruktive diskusjoner og forslag rundt en mulig avgiftsinnføring på utleie gjennom delingsøkonomitjenesten ... -
Merverdiavgift på sammensatte ytelser
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er den merverdiavgiftsmessige behandlingen av sammensatte ytelser. Består ytelsen av flere selvstendige omsetningsobjekter, skal de behandles hver for seg med hver sin avgiftsstatus. Hvis ytelsen er ... -
Merverdiavgift ved realisasjon av pantsatte eiendeler
(Master thesis, 2013-02-14) -
Mestringsklima i Arbeids-og Inkluderingsbedrifter
(Master thesis, 2018)Utgangspunktet for denne oppgaven er å undersøke om ansatte i Arbeid og Inkluderingsbransjen opplever at mestringsklima er det rådende motivasjonsklimaet i egne bedrifter, og om mestringsklima korrelerer med variabler ... -
A (meta)governance framework for multi-level governance of inter-organizational project networks
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Little is known about the governance of inter-organizational networks for projects. This study empirically develops a theoretical framework for this, using twenty-eight project networks as case studies, applying 124 ... -
Metahistory as Public History: On Introducing Metahistorical Perspectives in Events about Events
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article argues that the introduction of ‘metahistorical perspectives’can greatly enrich the practice of public history. Through the example of a series of public events about important historical events held at the ... -
Metastudie om bærekraftige investeringer
(Bachelor thesis, 2018)I vår bacheloroppgave var formålet å studere avkastningen på bærekraftige investeringer opp mot tidligere forskning. For å svare på problemstillingen, ”Hva sier forskning om avkastning på bærekraftig investering med bruk ... -
Metastudie om markedseffisiens i de utviklede markedene
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne utredningen er å undersøke hvorvidt det eksisterer svak form for markedseffisiens i utviklede markeder. Vi har gjennomført en metastudie der vi undersøker og analyserer tidligere publiserte studier om ... -
Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy
(Journal article; Peer reviewed, 2022)The metaverse has the potential to extend the physical world using augmented and virtual reality technologies allowing users to seamlessly interact within real and simulated environments using avatars and holograms. Virtual ...