Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Gabriella Krogstad
dc.contributor.authorSletteberg, Andreas
dc.contributor.authorWeidal, Anie Otilie
dc.date.accessioned2023-11-24T14:10:07Z
dc.date.available2023-11-24T14:10:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3104600
dc.descriptionExecutive Master of Management i Anvendt økonomi for ledere : Bedrift og marked fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractPrisendringer i et marked kan forklares ved hjelp av tilbud- og etterspørselsmodellen ihht. Schiller kap 3 (2014). (vedlegg 1). Etterspørselsloven viser at lavere pris på et produkt gir høyere etterspørsel. Når prisen på et produkt går ned, vil forbrukerne ønske å kjøpe mer, og omvendt når prisen går opp. Tilbyderne, på sin side, vil være opptatt av å maksimere profitt. Dette kan gjøres ved å øke produksjonen og prisen på produktene sine. Om prisen blir for høy, vil det føre til lavere etterspørsel, og tilbyderne vil ikke kunne selge produktene sine til ønsket pris. Markedsmodellen finner likevekt der konsumentene som ønsker å kjøpe mest for minst møter produsentene som vil selge mest til høyest pris. I et perfekt marked vil tilbydere og konsumenter bestemme prisen. Dette er illustrert ved krysningspunktet mellom tilbud og etterspørsel, og markedslikevekten oppstår.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectanvendten_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectledelseen_US
dc.titleProsjektoppgave, Anvendt økonomi for ledere - Bedrift og Markeden_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel