Utfordringer med innføring av nytt digitalt verktøy
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3103686Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Jeg har i denne oppgaven sett på hva som kan være årsaken til at ikke flere medarbeidere i organisasjonen har tatt i bruk det nye digitale innkjøpsverktøyet til Siemens SI. Både nye innkjøpsprosesser for medarbeiderne, Covid viruset og et verktøy som ikke har vært ferdig utviklet har medført at medarbeiderne som har forskjellig Digitalt Mindset vil reagere forskjellig når et nytt digitalt verktøy innføres i organisasjonen. Det er viktig at vi som organisasjon har kunnskap om medarbeiderne og hva slags Mindset vi har i det forskjellige teamene, slik som det beskrives Digital Mindsets: Recognizing and Leveraging Individual Beliefs for Digital Transformation (Elizabeth Solberg, 2020)
Jeg har også sett på de 4 -Iene «Intuiting, Interpreting, Integrating and Institutionalizing » i artikkelen An Organizational Learning Framework: From Intuition to Institution Author(s) (Mary M. Crossan, 1999) og hvordan bli en lærende organisasjonen i «feed-forward» prosessen som kan motivere medarbeideren og teamet i en tidligere fase til nye ideer og handlinger.
Siemens SI har lett for ikke å sette av tid til tilbakemeldinger (feed-back prosessen), og ved å fokusere på dette kan vi få flere motiverte og positive medarbeidere i organisasjon.
Organisasjonen må også vurdere hvordan endringer skal innføres og boken Leading Digital, (A. McAfee, Mobilizing the Organization, 2014) tar også for seg viktige punkter for å involvere hele organisasjonen. Lederne må sammen med medarbeiderne delta aktiv i organisasjonen, formidle visjon, bidra til en god kultur, og på den måten skape motivasjon og trygghet til teknologiske endringer.
Beskrivelse
Executive Master of Management i Leading in Digitized Workplaces fra Handelshøyskolen BI, 2023