Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlvestad, Henrik Jakobsen
dc.contributor.authorArntzen, Lisa Pahr
dc.date.accessioned2023-09-22T13:09:55Z
dc.date.available2023-09-22T13:09:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3091420
dc.descriptionBachelorstudiet i Digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractI denne studien ønsker vi å bidra til den eksisterende forskningen på gamification innen digital markedsføring, samtidig som vi vil gi praktiske innsikter og anbefalinger for markedsførere som ønsker å optimalisere effektiviteten av sine Snapchat-annonsekampanjer. Forskningen har utvidet vår forståelse av hvordan gamification kan påvirke forbrukeratferd og konverteringsrater. Dermed vil vi tilby verdifull innsikt for markedsførere som søker innovative måter å forbedre annonsekampanjenes effektivitet, spesielt på Snapchat. For å nå ut til potensielle kunder eller leads gjennom digital markedsføring, er det essensielt å skape engasjement. Gamification er en mye brukt metode som har som mål å motivere forbrukere til å utføre bedriftens ønskede handlinger. Gamification kan defineres som bruken av spilldesign-elementer i ikke-spillbare kontekster (Deterding et al., 2011). Gjennom digitale annonser får mange leads sitt første møte med en ny bedrift. For å skape et positivt førsteinntrykk og øke konverteringsraten til nettsiden, er det viktig å gjøre annonsen tiltalende for målgruppen. Her kan gamification bidra. Det finnes ulike typer gamification, og vi har valgt å fokusere på én spesifikk type: lykkehjul. I denne bacheloroppgaven har vi valgt en praktisk tilnærming i samarbeid med en digital bedrift, Parfymeguiden.no, som er et affiliatenettsted som promoterer parfyme. Basert på dette har vi formulert følgende problemstilling: «Hvilken effekt har lykkehjuls-gamification på konverteringsraten til en Snapchat annonse-kampanje?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectdigitalen_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectmarkedsføringen_US
dc.titleGamificationen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel