dc.contributor.author | Suhr, Birgitte | |
dc.date.accessioned | 2022-11-25T12:37:07Z | |
dc.date.available | 2022-11-25T12:37:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3034120 | |
dc.description | Executive Master of Management i Ledelse av utviklings og - endringsarbeid fra Handelshøyskolen BI, 2022 | en_US |
dc.description.abstract | Det digitale tar større og større plass i Skole-Norge. Digitalisering gir rom for mer tilpasset og inkluderende opplæring, nye måter å lære på, nye vurderingspraksiser og bruk av flere verktøy og ressurser. Samtidig fører digitaliseringen med seg nye krav til skolene, for eksempel når det gjelder økt digital kompetanse blant lærere.
I oppgaven vil jeg skaffe meg kunnskap om min måte å lede digitaliseringen bidrar til forbedring av undervisninga på min skole. Aktuell teori om hvordan en som leder lykkes med forbedringsarbeidet vil bli lagt fram.
Kort oppsummert viser funnene at min skole er i positiv utvikling i digitaliseringsprosessen. Lærerne har fått økt sin digitale kompetanse i inneværende skoleår. Imidlertid viser mine funn det enda er en vei å gå for å få en varig forbedret undervisningspraksis. Skolen har heller ikke foreløpig resultatmål å framvise som indikerer økt læringsutbytte. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Handelshøyskolen BI | en_US |
dc.subject | ledelse utvikling endring | en_US |
dc.title | Hvordan komme videre i et forbedringsarbeid som har hatt en «møkkastart»? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |