Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFlateng, Wenche
dc.date.accessioned2022-11-22T13:40:19Z
dc.date.available2022-11-22T13:40:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033446
dc.descriptionExecutive Master of Management i Digitalisering og ledelse fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractEtter å ha vært med på oppstarten av digitaliseringen av Hallagerbakken skole dette året sitter jeg igjen med mange refleksjoner og mange tanker rundt videre prosess. Skolen var veldig moden for å digitaliseres, siden bruk av læringsteknologi har vært minimalt på grunn av både utstyr og kompetanse. Dette året har jeg gjennomført tre endringseksperiment med lærerne på skolen og selv om studiet avsluttes nå i juni kommer jeg til å fortsette å jobbe på denne måten neste skoleår også. Ved å bruke «Design tenkning» i prosjektet er jeg ganske sikker på at vi har kommet lengre i prosessen dette året enn det jeg hadde trodd og håpet på. Ledelsen har klart å skape forståelse og motivasjon i personalet til å ta imot ny læring og til å ønske å endre praksis. Vi har lyttet til lærerne og gått tilbake for så å justere og endre det vi opprinnelig har planlagt. Endring tar tid! For å lykkes og for å få personalet med må man tørre å stoppe opp og bruke god tid. I starten av kurset hørte jeg utsagnet: «utfordringer rundt digitalisering løses ikke digitalt». Nå ved slutten av kurset og etter å ha gjennomført tre endringseksperiment, forstår jeg godt meningen med utsagnet. Det er planlegging, organisering, analyse, undersøkelser, empati, kommunikasjon og samhandling som skal til for å lykkes. Det er menneskene som er nøkkelen til digitalisering og til alt annet endringsarbeid. I forkant av prosessen og også underveis har vi i ledelsen snakket om hvordan vi skal møte motstand. Vi har en visjon og mål vi skal nå, men uten god dialog med de vi skal lede er det liten sjanse for å lykkes. Vi har vært opptatt av å være informative og dele med personalet hvor vi tenker at vi skal og hvordan vi skal få det til. Her har plangruppa og ressursgruppa vært viktige for å få med innspill fra lærerne. De har hatt mulighet til å stille spørsmål og til å komme med innspill til hva som trengs når i prosessen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectdigitalisering ledelseen_US
dc.titleDigitalisering og ledelseen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel