Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Margareth
dc.contributor.authorOxås, Anne
dc.date.accessioned2022-11-21T09:08:30Z
dc.date.available2022-11-21T09:08:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033059
dc.descriptionExecutive Master of Management i Samspill og ledelse; anvendt organisasjonspsykologi fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan en kan skape effektive team. Gjennom undervisningen på BI, ble vi introdusert for Hackman (2002) sine fem betingelser for effektive team. Vi ble da motivert til å sette blikket på egen organisasjon og ny virksomhetsstruktur for barnehagene i Stavanger kommune. Vi kom frem til følgende problemstilling. «Har ny virksomhetsstruktur for barnehagene i Stavanger kommune ført til en opplevelse av effektive team?». I oppgaven vår tar vi utgangspunkt i Hackman (2002) sin teori som hevder at fem betingelser må ligge til grunn for å kunne skape effektive team. Vi har intervjuet fem virksomhetsledere som er leder av sine team, i fem forskjellige virksomheter. I intervjuguiden brukte vi Hackmans (2002) sine fem betingelser for å belyse vår problemstilling og drøftet deretter funn opp mot betingelsene. Av våre funn er det mye som tyder på at teamene er under etablering og utvikling til å bli effektive team. Videre ser vi at det tilrettelegges i ulik gard av Hackmans (2002) sine fem betingelser i teamene. Det er ulike faktorer som spiller inn her, men det som kan være den største variabelen er at teamene i større grad må se sin egen team fungering utenfra og fokuserer på teamets grunnstrukturer og prosesser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectledelse samspill organisasjonspsykologien_US
dc.titleEffektive teamen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel