Show simple item record

dc.contributor.authorKristensen, Linda
dc.date.accessioned2022-11-17T10:07:34Z
dc.date.available2022-11-17T10:07:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3032354
dc.descriptionExecutive Master of Management i Pedagogisk ledelse og læringsmiljø i barnehagen fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractProsjektoppgaven tar for seg et endringseksperiment utført under måltidsituasjonen på min avdeling. I over ett halvt år har personalet og jeg jobbet sammen med eksperimentet hvor vi har gransket organiseringen og praksisen i arbeidet med relasjoner og mestringsopplevelser. Oppgaven er skrevet ut fra en eksplorativ metode, hvor effekten av utprøvd eksperiment, analyseres og drøftes opp mot valgt teori og pensum. I oppgavens første del introduseres ulike endringseksperimenter som har blitt utprøvd, rammebetingelser og teoretisk grunnlag. I analysedelen går jeg inn på arbeidet med måltidet ved hjelp av strukturelle endringer og ønske om forbedring av barns utvikling via mestringsopplevelser og relasjonsbygging til andre barn og voksne. Ønsket effekt var at endringer i både struktur og praksis kunne gi økt forbedring og kvalitet for barna. Under gjennomføringen opplevde vi enkeltbarns positive utvikling, men så også regresjon og problematiserte effektenes påvirkning. Igjennom prosessen har vi jobbet mye med vår forståelse av egen praksis, og hvor viktig det har vært å knytte teori opp mot praksis i endringseksperimentet. Ut fra de erfaringene vi gjorde oss, etablert vi et mer granskende blikk på egen arbeidsutføring og jeg som leder har blitt mer bevisst min fremtoning, mine styrker og svakheter med å inkludere personalet i kompetanseheving for kunne imøtekomme en effekt av økt kvalitet på avdeling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectpedagogisk ledelse læringsmiljø barnehagenen_US
dc.titleEndringseksperiment i praksis - Måltidsituasjonenen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record