• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging

Skulstad, Trude; Sudmann, Kjersti Halland
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2910746.pdf (2.774Mb)
Vedlegg til kampanjeplan endelig.pdf (2.255Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2783894
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Til vår bacheloroppgave har vi utarbeidet en kampanjeplan i samarbeid med

Bergen Sentrum AS. Bedriften er det offisielle sentrumselskapet i Bergen og

arbeider med å sikre og videreutvikle rammebetingelsene for næringsdrift i byen.

Våre kontaktpersoner i bedriften kunne fortelle oss at sentrum har mistet en stor

kundegruppe etter at arbeidstakere startet å jobbe fra hjemmekontor i 2020

grunnet pandemien. Vi fikk derfor i oppgave å designe en kampanje som de gav

arbeidstittelen “Back to work”, som vi senere omdøpte til “Logg på hverdagen”.

Kampanjen er utarbeidet i henhold til Ronald D. Smiths bok “Strategic Planning

for Public Relations”, og vi følger de fire fasene gjennomgående i oppgaven;

formativ forskning, strategi, taktikk og evaluering. Innledningsvis i oppgaven har

vi gjennomført en rekke analyser for å skaffe innsikt om organisasjonen,

situasjonen og interessentene. Videre ble det gjennomført både kvalitative og

kvantitative undersøkelser for å avdekke relevante forhold om målgruppen, samt

deres holdning til gitte tema. Målgruppen hadde vi definert på forhånd til alle på

hjemmekontor som normalt arbeider i sentrum.

Basert på analysene, har vi definert hoved-og delmål for kampanjen. Hensikten

med vår kampanje er å påvirke mennesker på hjemmekontor til å ønske seg

tilbake på kontoret og samtidig benytte seg av sentrums tilbud, dette er derfor ført

opp som kampanjens hovedmål. Videre går kampanjens delmål ut på å minne

målgruppen på deres betydning for bevaring av tilbud i sentrum, samt påvirke de

til å velge arbeidsplassen i sentrum fremfor hjemmekontoret.

For å strekke seg etter satte mål, har vi gjennom ulike kommunikasjonsstrategier

kommet frem til taktikker for måloppnåelse. Taktikkene blir redegjort for i

strategidelen, før de videre implementeres som konkrete tiltak i tredje del av

oppgaven. Gjennom prosessen ved å samle inn primærdata, ble det sosiale

aspektet ved den normale arbeidsdagen lagt vekt på ved flere anledninger. Vi har

derfor basert mye av vårt design på dette aspektet for påvirkning. Til slutt ønsker

vi å foreslå metoder for å evaluere om kampanjens tiltak var vellykket.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2021
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit