dc.contributor.author | Sejersted, Lotte Smiseth | |
dc.date.accessioned | 2021-09-27T11:28:26Z | |
dc.date.available | 2021-09-27T11:28:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2783719 | |
dc.description | Bacheloroppgave i Creative Industries
Management fra Handelshøyskolen BI, 2021 | en_US |
dc.description.abstract | Formålet med studien har vært å få kunnskap om hvordan norske distributører blir
påvirket av disse endringene og hvilke muligheter og utfordringer den nye
teknologien medfører. Følgende problemstilling er formulert; Hvordan endres
rollen til tradisjonelle filmdistributører med strømmeteknologien? For å
konkretisere dette og avgrense fokuset har jeg jobbet ut ifra ett undersøkelsesspørsmål
samt én underproblemstilling til dette spørsmålet; Hvordan blir
distributører påvirket av at de store strømmetjenestene tar plass i verdisystemet?
Og videre; Hvordan vil distributørene påvirkes av en endret vindusstruktur? Ny
teknologi har generelt sett en tendens til å muliggjøre enklere markedsstrukturer
ved å disintegrere tradisjonelle mellomledd, samtidig som nye roller og
funksjoner vokser frem. På bakgrunn av dette tar jeg et verdikjedeperspektiv for å
undersøke strømmetjenestenes påvirkning på distributørene. Videre anvendes
teori om vinduskjeden for å utforske fremvoksende fleksible mønstre for lansering
av film og hvordan dette kan ha innvirkning på distributører. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Handelshøyskolen BI | en_US |
dc.subject | creative industries management | en_US |
dc.subject | kultur | en_US |
dc.subject | ledelse | en_US |
dc.subject | kulturledelse | en_US |
dc.title | Den tradisjonelle filmdistributørens rolle i strømmeøkonomien | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |