Skjelbreid Poiree AS
Abstract
Vi ønsket å ta for oss et selskap som benytter seg av friluftsliv eller
utendørsaktiviteter direkte opp mot sin verdiskaping. Skjelbreid Poiree AS var en
passende virksomhet. Selskapet ble etablert av Liv Grete Skjelbreid og Raphael
Poiree og har gode verdiger og en spennende historikk. Dette gjorde selskapet til
et interessant objekt for oss å jobbe videre med. Selskapet har også utfordringer
som gjorde det interessant og utfordrende å jobbe med.
Med tanke på selskapets utfordringer utarbeidet vi følgende problemstilling:
«Hvordan kan digitale tjenester bedre synligheten og kundeflyten til Skjelbreid
Poiree AS».
Ved hjelp av ulike metoder har vi skapt oss en god oversikt og et klart bilde av
dagens situasjon. Vi mener selskapet har et forbedringspotensial innen synlighet i
markedet og på søkemotorer, samt å utarbeide en digital kalender og et
bookingsystem.
Vår anbefaling er å igangsette søkemotoroptimalisering for å bedre synligheten på
søkemotorer som Google. Vi mener også at ved hjelp av digitalt bookingsystem
som forenkler reservasjonsprosessen for kundene vil terskelen for å ta kontakt bli
lavere. Tiltak som dette mener vi, vil hjelpe Skjelbreid Poiree med synligheten i
markedet samtidig som tiltakene gjør selskapet mer rustet for fremtiden.
Description
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2020