• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fjordkraft

Laukas, Magnus Olafsen; Eide, Fredrik Graue
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2571252.pdf (2.929Mb)
VEDLEGG.pdf (1.049Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2683608
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [572]
Sammendrag
Denne oppgaven handler om hvordan en bedrift lykkes med implementering av

CRM og hva det har å si for de ansatte. Det belyses hva CRM er, hvordan

implementere det, hva det har å si for de ansatte og hvordan det vil påvirke

bedriften. Dette er gjort med informasjon samlet fra bøker og modeller fra

pensum, samt relevante eksterne kilder. Implementering av CRM er en lang og

utfordrende prosess, dette gjør at mange mislykkes. Vi har valgt dette tema og

denne problemstillingen fordi vi syns CRM er et spennende tema. Samtidig mener

vi at dette er et tema med stort forbedringspotensial i markedet, med tanke på at ca

50% av alle implementeringene mislykkes.

CRM implementeringer mislykkes ofte grunnet manglende kompetanse, samtidig

som bedriften vanligvis ikke er forberedt på den forandringen det faktisk er å

skifte et system. I tillegg settes det for lite fokus på opplæring etter

implementeringen. Fjordkraft er en nasjonal leverandør av strøm og

mobilabonnement. Gjennom flere år har Fjordkraft oppnådd gode resultater,

likevel er det som med alle bedrifter muligheter til forbedring. I markedet

Fjordkraft befinner seg i, er det beinhard konkurranse. Dette gjør det desto

viktigere å ha velutviklede systemer som fungerer optimalt for å beholde sin

posisjon i markedet.

I denne oppgaven tok vi utgangspunkt i en kvalitativ metode gjennom et

eksplorativt design og kvantitativ metode gjennom et deskriptivt design. For å

kunne bygge opp under dataene samlet inn gjennom dybdeintervjuene, var det

viktig å samle inn data gjennom spørreundersøkelsen for å få mer konkrete

tallstørrelser å måle dataen mot. I de ulike analysene ble det forsøkt å avdekke

motivasjonen til de ansatte, samt hvordan de forholder seg til forandringer.

Bakgrunnen for analysene var om Fjordkraft har de interne forutsetningene for å

kunne implementere et nytt og mer sammensatt CRM-system.

Mot slutten av oppgaven blir resultatene av analysen og teoriene drøftet. Her blir

de ulike meningene blant de ansatte dratt frem for å belyse de ulike meningene og

hva disse vil ha å si for en forandring i bedriften. Etter drøftelsen, kommer vi med

en konklusjon som skal være med å svare på hovedspørsmålene i

problemstillingen. Det blir her svart på om et nytt CRM-system vil øke

motivasjonen til de ansatte, samt om det vil gjøre arbeidsdagen deres lettere.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2020
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit