Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFagerlie, Jonas
dc.contributor.authorLie, Even Andreas
dc.date.accessioned2020-10-15T14:20:07Z
dc.date.available2020-10-15T14:20:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683157
dc.descriptionBacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2020en_US
dc.description.abstractOppgaven tar for seg de mange mytene bedrifter har når det kommer til å investere i et CRM-system. Ved å ta for oss tidligere teoriområder rundt CRM og forskningslitteratur om markedsorientering har vi forstått det slik at det å implementere CRM-systemer i en bedrift kan oppleves vanskelig grunnet vår menneskelig adferd. Ledere har ofte myter om at det er tungt, dyrt og komplekst å skulle investere i CRM. Ved å benytte oss av Lime-CRM som samarbeidsbedrift har vi fått gode svar på hvordan man kan løse hindringer ved implementering av systemene. CRM-systemer er ofte komplekse systemer å skulle implementere grunnet det store behovet for kartlegging og systematisering av bedriftens behov og funksjoner. Alle bedrifter har en form for informasjonslagring, men hvordan man velger å systematisere og dele denne kunnskapen med sine kollegaer er det noe man kan dra store konkurransefordeler ved. Når en bedrift driver med kunnskapsdeling, følger det at bedriften er markedsorientert. Ved å bygge High- Quality forbindelser med personer rundt deg er du med på å endre din egen arbeidsprestasjon, samt prestasjonene til de rundt deg. Ved disse forbindelse føler man seg mer engasjert, åpen og kompetent, samtidig blir det enklere å dele kunnskapen med andre. Vi har benyttet oss av kvalitativ metode for å samle inn vår data. På bakgrunn av kompleksiteten i vår problemstilling valgte vi å kun bruke dybdeintervju som datainnsamlingsmetode. Dette innebar at våre respondenter er eksperter på fagområdet og har mange års erfaring på markedet. Ved å analysere og drøfte intervjuene kom vi fram til de organisatoriske- og menneskelige faktorene vi mener bør ligge til grunn for en vellykket implementering av CRM-systemer. Til slutt har vi kommet med en del anbefalinger til hvordan man bør implementere CRM-systemer slik at man i større grad kan praktisere «det kompetansebaserte samspillet» i organisasjonen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectsalgsledelseen_US
dc.subjectpersonlig salgen_US
dc.titleHvordan løse hindringer ved implementering av CRM-systemeren_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel