Kundelojalitet hos Secret Edition Zoo
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2682877Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Bachelor [818]
Sammendrag
Denne oppgaven omhandler styrking av kundelojaliteten hos Secret Edition Zoo.
Oppgaven tar for seg følgende problemstilling:
Hvordan kan Secret Edition Zoo styrke sin kundelojalitet gjennom
kundetilfredshet og gode kunderelasjoner?
Kapittel én tar for seg problemstillingen og presenterer bedriften. Kapittel to
beskriver relevant teori knyttet til problemstillingens begreper kundelojalitet,
kundetilfredshet og kunderelasjoner. Kapittel tre gjør rede for metoden som er
valgt. Det er benyttet både kvalitative dybdeintervjuer og en kvantitativ
spørreundersøkelse for å avdekke holdninger hos Secret Edition Zoo sine kunder.
Kapittel fire presenterer resultatene fra undersøkelsen, gjennom sammendrag av
det viktigste som kom ut av dybdeintervjuene og analyse av dataene som ble
samlet inn gjennom spørreundersøkelsen
Undersøkelsen viser at kundeservice, fagkunnskap og dyrehold er en svært viktig
faktor for kundene. Butikken vil tjene på å opprettholde et høyt fokus på disse
områdene. Samtidig viser undersøkelsen at det er flere områder hvor butikken har
stort forbedringspotensial. På bakgrunn av dette har det blitt foreslått en rekke
tiltak som bedriften kan gjøre for å styrke kundetilfredsheten og kunderelasjonene
ytterligere, som deretter kan bidra til å styrke kundelojaliteten.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2020