• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

#klammakompis

Staumo, Grethe Alexandra; Eriksson, Eva Malin; Viken, Lise Marie
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2259747.pdf (1.458Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2619049
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Vi har i arbeidet med denne oppgaven utarbeidet en holdningskampanje med

avdelingen for seksuell helse i Helsedirektoratet. Målgruppen for denne

kampanjen er unge voksne mellom 20-25 år, som er seksuelt aktive og ikke i faste

forhold. Bakgrunnen for kampanjen er å øke bevissthet og engasjement rundt å

regelmessig teste seg for klamydia, da dianoseraten har holdt seg stabilt høy over

lang tid. Det eksisterer en dårlig holdning og adferd rundt å teste seg etter hver ny

partner. Vårt formål har derfor vært å skape et engasjement gjennom å oppfordre

målgruppen til å teste seg med en venn.

Innledningsvis har vi foretatt analyser av situasjon, organisasjon og interessenter.

Deretter presenteres primærdata hentet fra kvalitative og kvantitative

undersøkelser. Den kvalitative datainnsamlingen foregitt som dybdeintervjuer

som bidro med innsikt, samt la føringer for hvordan vi utformet den kvantitative

spørreundersøkelsen. Den kvantitative undersøkelsen resulterte i 183 gyldige

respondenter og god innsikt i målgruppens holdninger og adferd. Vi har tatt høyde

for social bias hos respondentene og dette er noe vi videre har tatt hensyn til i

utforming av kampanjen. De funnene gjort gjennom den formative forskningen er

oppsummert i en SWOT-analyse.

Strategien inneholder tre delmål som vil bidra til å nå det overordnete hovedmålet.

Vi har utarbeidet proaktive handlings- og kommunikasjonsstrategier med hensikt

om å skape engasjement hos målgruppen. Deretter redegjøres det for hvilke

kreative tiltak som skal iverksettes i ulike kanaler. Under taktikk gjennomgår vi

kanalvalgene, som ble satt til et utvalg av sosiale medier, podcast, landingsside og

utendørsannonsering. Avslutningsvis presenterer vi kampanjens tidsplan og

budsjettering, samt evalueringstiltak for å måle kampanjens resultater.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2019
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit