Adopsjon av sosiale medier i kjøpsprosessen
Peer reviewed, Journal article
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2610507Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - BI [1041]
- Scientific articles [2221]
Originalversjon
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2019, 22 (4), 33-41.Sammendrag
Bedrifter ønsker i større grad å benytte sosiale medier i reklame og markedsføringsøyemed. Kundene er betenkte, og stadig flere velger å reservere seg mot reklame i sosiale medier. Et betimelig spørsmål er derfor hva som må til for at kunder skal adoptere sosiale medier. I denne artikkelen studerer vi hvordan teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse fra familie og venner påvirker vår motivasjon til å adoptere sosiale medier. Resultatene viser at både teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse motiverer oss til å bruke sosiale medeier, men gjør det på ulikt vis.