Show simple item record

dc.contributor.authorLervik-Olsen, Line
dc.date.accessioned2019-08-23T16:14:19Z
dc.date.available2019-08-23T16:14:19Z
dc.date.created2019-08-21T15:53:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2019, 22 (4), 33-41.
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610507
dc.description.abstractBedrifter ønsker i større grad å benytte sosiale medier i reklame og markedsføringsøyemed. Kundene er betenkte, og stadig flere velger å reservere seg mot reklame i sosiale medier. Et betimelig spørsmål er derfor hva som må til for at kunder skal adoptere sosiale medier. I denne artikkelen studerer vi hvordan teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse fra familie og venner påvirker vår motivasjon til å adoptere sosiale medier. Resultatene viser at både teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse motiverer oss til å bruke sosiale medeier, men gjør det på ulikt vis.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttps://www.magma.no/adopsjon-av-sosiale-medier-i-kjopsprosessen
dc.titleAdopsjon av sosiale medier i kjøpsprosessen
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber33-41
dc.source.volume22
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse
dc.source.issue4
dc.identifier.cristin1717781
cristin.unitcode158,11,0,0
cristin.unitnameInstitutt for markedsføring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record