dc.contributor.author | Dyvesether, Thea Rustad | |
dc.contributor.author | Løvlie, Pernille Eik Lunde | |
dc.contributor.author | Claesson, Sandra Caroline | |
dc.date.accessioned | 2017-11-22T12:11:24Z | |
dc.date.available | 2017-11-22T12:11:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2467562 | |
dc.description | Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Hvordan skille seg ut i en jungel av kommunikasjonsbyråer? Og hva tenker folk
egentlig om omdømme?
ReputationInc er et rådgivende kommunikasjonsbyrå som fokuserer på grundig
kartlegging av bedrifters omdømme og strategisk rådgivning rundt utvikling av
dette omdømme. ReputationInc etablerte seg i Oslo februar 2016. I
Brønnøysundregistrene var det i juni i fjor registrert 2466 byråer knyttet til
segmentet ”kommunikasjonsbyråer som tilbyr konsulenttjenester” (www.brreg.no,
sett 11. juni 2016). Det krever mye å overleve i et så konkurransepreget marked.
ReputationInc har kunnskapen og verktøyene, men ikke posisjonen. I samarbeid
med oppdragsgiver utformet vi en målsetting som i korte trekk handlet om å gjøre
byrået mer kjent i Norge.
I dataanalysen ønsket vi å undersøke kjennskap, holdning og betalingsvillighet til
byrået, omdømme og konsulentvirksomhet. Ikke overraskende var kjennskapen
svært lav. Holdningen til omdømme var god. Men vi satt igjen med spørsmålene:
Vet folk egentlig hva et godt omdømme innebærer? Nei. Og er omdømmet til
omdømme godt? Ja. Funnene ble brukt for å lage en informasjonskampanje om
selskapets tilbud og det de leverer: Omdømmemålinger og omdømmearbeid.
Warren Buffett sier det kort og godt: «It takes 20 years to build a reputation and
five minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently»
(Rushe, 2011). | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Handelshøyskolen BI | nb_NO |
dc.subject | kampanjeplanlegging | nb_NO |
dc.subject | PR | nb_NO |
dc.subject | markedskommunikasjon | nb_NO |
dc.title | Omdømmet til omdømme | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |