Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDyvesether, Thea Rustad
dc.contributor.authorLøvlie, Pernille Eik Lunde
dc.contributor.authorClaesson, Sandra Caroline
dc.date.accessioned2017-11-22T12:11:24Z
dc.date.available2017-11-22T12:11:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2467562
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractHvordan skille seg ut i en jungel av kommunikasjonsbyråer? Og hva tenker folk egentlig om omdømme? ReputationInc er et rådgivende kommunikasjonsbyrå som fokuserer på grundig kartlegging av bedrifters omdømme og strategisk rådgivning rundt utvikling av dette omdømme. ReputationInc etablerte seg i Oslo februar 2016. I Brønnøysundregistrene var det i juni i fjor registrert 2466 byråer knyttet til segmentet ”kommunikasjonsbyråer som tilbyr konsulenttjenester” (www.brreg.no, sett 11. juni 2016). Det krever mye å overleve i et så konkurransepreget marked. ReputationInc har kunnskapen og verktøyene, men ikke posisjonen. I samarbeid med oppdragsgiver utformet vi en målsetting som i korte trekk handlet om å gjøre byrået mer kjent i Norge. I dataanalysen ønsket vi å undersøke kjennskap, holdning og betalingsvillighet til byrået, omdømme og konsulentvirksomhet. Ikke overraskende var kjennskapen svært lav. Holdningen til omdømme var god. Men vi satt igjen med spørsmålene: Vet folk egentlig hva et godt omdømme innebærer? Nei. Og er omdømmet til omdømme godt? Ja. Funnene ble brukt for å lage en informasjonskampanje om selskapets tilbud og det de leverer: Omdømmemålinger og omdømmearbeid. Warren Buffett sier det kort og godt: «It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently» (Rushe, 2011).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectkampanjeplanleggingnb_NO
dc.subjectPRnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonnb_NO
dc.titleOmdømmet til omdømmenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel