• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intern markedsføring ved Max Fritid Engros AS

Dahle, Karoline Iren Reiten
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1689249.pdf (2.098Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/2466580
Issue date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [469]
Abstract
I min bacheloroppgave har jeg valgt å ta for meg intern markedsføring. Intern

markedsføring er en prosess for å skape relasjoner både internt og eksternt i en

bedrift. Som en konsekvens av intern markedsføring vil det skapes en prosess

hvor relasjonene bidrar til økt motivasjon, både internt og eksternt. Denne

prosessen vil også tiltrekke seg attraktive medarbeidere, videreutvikle og beholde

eksisterende medarbeidere.

Oppgaven omhandler grossist firmaet Max Fritid Engros AS, heretter omtalt som

Max Fritid. Bedriften har 18 ansatte og er det grossistfirmaet med størst

markedsandel i Norge innen camping og fritidsartikler.

Jeg har tatt for meg følgende problemstilling:

”Hvordan kan Max Fritid fremme sitt salg ved intern markedsføring?”

Første del av oppgaven vil være en introduksjon, hvor jeg tar for meg bakgrunn

for oppgaven og en presentasjon av Max Fritid. For å besvare den aktuelle

problemstillingen, har jeg i del to tatt for meg relevant teori som er hensiktsmessig

i forhold til intern markedsføring. I teoridelen har jeg tatt med hvordan

relasjonsmarkedsføring, motivasjon, læring, kommunikasjon, markedsorientering

og ledelse har innvirkning på Max Fritid som en salgsorganisasjon.

Del tre inneholder en presentasjon av de ulike metodene jeg har valgt for min

oppgave.

For å få bredere kunnskap om bedriften har jeg valgt å gjennomføre både

eksplorerende og deskriptiv metode i form av individuelle dybdeintervjuer samt

en mindre spørreundersøkelse. I del fire av oppgaven går jeg gjennom

dataanalysene. Hvor jeg har brukt spørreskjema verktøyet Qualtrics og

analyseverktøyet SAS JMP. Del fem vil bestå av en konklusjon som vil inkludere

BTH 32031 0956519

BTH 3203 02.06.2017

Side v

anbefalinger og mulige tiltak Max Fritid kan gjøre basert på de resultatene jeg har

kommet frem til i min analyse.

Jeg anbefaler dermed Max Fritid å se nærmere på de anbefalinger og tiltak jeg har

gått igjennom i min oppgave. Dette tror jeg vil samle alle ledd i bedriften til å bli

en bedre salgsorganisasjon. Jeg tror de vil øke Max Fritids markedsandel

ytterligere.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse ArchiveCommunities & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit