• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Økonomisk gevinst som et resultat av fokus på kommunikasjon, informasjon og kunnskap

Orlandi, Angelo Gunerius; Bjerkan, Magnus
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1693825.pdf (2.303Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2464594
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Dette er en bacheloroppgave skrevet i tilknytning til fordypningsfaget

Forretningsutvikling og teknologi ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Skribentene er

to avgangselever ved studiet Økonomi og administrasjon. I tillegg til dette er

begge deltidsansatte i Bohus, bedriften som står i sentrum for oppgaven. Gjennom

flere års erfaring og et godt innblikk i virksomheten har vi sammen med ansatte i

Bohus gjort oss formeninger om hvor vi synes endringsbehovet står sterkest og

formet problemstillingen:

Hvordan kan Bohus ved hjelp av en løsning som legger til rette for

kommunikasjon, informasjonsflyt og kunnskapsdeling øke kjedens samlede

resultat?

Emnet vi berører er en sentral del av driften i Bohus, men det har på dette feltet

vært lite endringer de siste årene. Ut ifra egne observasjoner og teoretisk forankret

litteratur definerte vi i samråd med flere representanter fra Bohus ønsket situasjon

for virksomheten. Videre drøftet vi alternativer som potensielt kunne bevege

Bohus i riktig retning og deres antatte effekter. Valget falt på implementeringen

av to SaaS-løsninger. Oppgaven vil i stor grad handle om disse og deres potensial

til å løse de eksisterende problemene knyttet til kommunikasjon, informasjonsflyt

og kunnskapsdeling.

Gjennom dialog og intervjuer med ansatte viste det seg å være stor enighet rundt

beskrivelsen av dagens situasjon og at endring var etterlengtet. Resultatene fra

våre undersøkelser viser positivitet til vårt løsningsalternativ, samt mange

meninger om hva som måtte ligge til grunn for en vellykket implementering. Ved

hjelp av gode innspill fra intervjuobjektene kom vi til slutt frem til en anbefaling

for Bohus.

Avslutningsvis utreder vi vår tilnærming til denne oppgaven, der vi drøfter

negative og positive sider av gjennomførelsen, samt hva vi sitter igjen med av

erfaring.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit