• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Det smale mangfoldet: Kinomarkedet etter digitaliseringen

Gaustad, Terje
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Det smale mangfoldet 2017.pdf (252.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2450303
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Scientific articles [1667]
Originalversjon
Praktisk økonomi og finans, 2017, 33(2), 203-219   http://dx.doi.org/10.18261/issn.1504-2871-2017-02-05
Sammendrag
Digitalisering av kultur og underholdning skaper ofte forventninger om økt mangfold, både i tilbud og konsum. Dette var også et av målene da staten bidro økonomisk til at Norge i 2012 ble første land i verden med digitalt utstyr i alle kinoer. I denne artikkelen sammenligner jeg både filmtilbud og kinobesøk i 2008 og 2013 for å undersøke om digitaliseringen faktisk bidro til økt mangfold. Resultatene viser at lang flere filmer vises på kino etter digitaliseringen, men at publikum i større grad flokker seg om de mest populære.
Beskrivelse
Akseptert og fagfellevurdert versjon av artikkelen. Forlagets publikasjoner er tilgjengelige via www.idunn.no
Utgiver
Universitetsforlaget
Tidsskrift
Praktisk økonomi og finans

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit