• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Overleveringsprosessen

Moen, Hege; Fremme, Heidi Magrethe
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
132015.pdf (918.9Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2436216
Utgivelsesdato
2015-06-01
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne oppgaven handler om avslutningsfasen i prosjekter og mer spesifikt om prosessen med overlevering av bolig fra utbygger til sluttkunde. Vi har sett på hvordan Heimdal Bolig AS gjennomfører sine overleveringer og prosessene som leder opp til denne fasen.

Vi valgte å sette følgende problemstilling: «Hvordan gjennomføres overleveringsprosessen i Heimdal Bolig?».

Som avgrensning på oppgaven valgte vi å fokusere ytterligere på dokumentasjon av prosessen, kompetanseoverføring og motivasjon.

For å få svar på vår problemstilling og som struktur på oppgaven, har vi benyttet de 7 punktene i kapittel 12 fra «Project Management in Construction» av Dennis Lock. Et ekspertintervju med Ole Jonny Klakegg ved Faveo Prosjektledelse førte til at vi la til ytterligere to punkter i oppgaven.

For innsamling av data valgte vi å benytte kvalitative dybdeintervjuer av de ansatte i Heimdal Bolig. Respondentene er henholdsvis prosjektledere og ansatte i kunde- og reklamasjonsavdelingen og 64% av de ansatte ble intervjuet.

Vi fant at Heimdal Bolig benytter mye av den teorien som finnes på området. I all hovedsak dokumenteres resultater og viktige hendelser. De drar stor nytte av sjekklister når det kommer til HMS og overlevering av boliger. Når det gjelder prosesser og erfaringer fant vi ingen felles struktur for dokumentering av dette, så dersom mange av de ansatte velger å forlate bedriften vil erfaringer og mye kompetanse kunne gå tapt.

Vi konkluderer med at måten Heimdal Bolig gjennomfører overleveringsprosessen på i dag, fungerer godt. Vi observerer at både ansatte og kunder opplever en positiv utvikling de siste årene og at sjekklister og rutiner er nøkkelen til en god overlevering. Bedriften bør derimot bli bedre på dokumentasjon av prosesser og erfaringer, de bør koble inn kundeavdelingen på et tidligere tidspunkt og gi kundene mer informasjon i produksjonsfasen.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2015

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit