De historiske hotel og spisesteder
Abstract
I løpet av våren 2014 har vi jobba med denne bacheloroppgaven. I løpet av den
tiden har vi kommet frem til dette ferdigproduktet. Vi har valgt å bruke boka til
Troye og Grønhaug (1993) som en veiledning på hvordan vi skal skrive
bacheloroppgaven.
Oppgaven vår er inndelt i 6 deler. Der hver del tar for seg forskjellige tema: 1
introduksjon, 2 teori, 3 metode, 4 dataanalyse, 5 drøfting og 6 konklusjon.
Grunnlaget til oppgaven er basert på problemstillingen vår, «Hva er Merkevaren/
identiteten til DHHS, og hvilke tiltak må gjøres for å forsterke disse, eventuelt
forbedre disse?» Denne har blitt problematisert med hjelp av teorier om:
merkevare, merkevarebygging, merkepyramiden og merkeholdning.
Vi valgte å bruke en kvantitativ forskningsmetode for undersøkelsen vår. Denne
ga oss en kartleggelse av respondentenes kjennskap til ”De historiske hotel og
spisesteder”.
På bakgrunn av oppgaven har vi kommet frem til noen konklusjoner som vi mener
er gjennomførbare.
Description
Bacheloroppgave i Reiselivsledelse fra Handelshøyskolen BI, 2014