• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan ASKO Midt-Norge styrke sine kunderelasjoner innenfor storhusholdning ved hjelp av Cialdini’s 6 påvirkningsvåpen?

Løfshus, Tove Kalstad; Stenseth, Marianne
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
oppgave14.pdf (998.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/219282
Date
2014-09-10
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I denne oppgaven har vi samarbeidet med ASKO Midt-Norge. Bedriften er en grossist som dekker store deler av landet og har bedrifter som kunder. Grossistkjeden ASKO er såpass stor og har mange kunder, derfor ville vi se nærmere på hvordan Asko Midt-Norge kunne styrke sine kunderelasjoner for å bedre sitt konkurransefortrinn. Vi utførte flere undersøkelser som kunne gi oss svar på vår problemstilling som lyder følgende: “Hvordan kan Asko Midt-Norge styrke sine kunderelasjoner innenfor storhusholdning, ved hjelp av Cialdini's 6 påvirkningsvåpen?”. Vi har brukt teorien til Robert Cialdini som tema, men har sett på flere ting som ulike typer relasjoner og CRM-systemet.

Vår undersøkelse ble gjennomført med kvalitativ metode og eksplorativt design. Dette på grunn av at bedriftens kunder er bedriftskunder, og det ville bli vanskelig for oss å innhente kvantitative tall. Vi utførte 9 dybdeintervju med ulike kunder og to dybdeintervju med bedriften. Vi mente dette skulle holde for vår innsamling. Dette gjorde vi for å få et helhetlig bilde over ulike meninger og synspunkter for å kunne finne svar på problemstillingen. Vi fikk tilgang på kundene gjennom ASKO Midt-Norge, og tok kontakt ved hjelp av mail eller telefon.

De resultatene vi har funnet viser at kundene har flere likheter på sine meninger. Vi fant fort ut at det ikke er nødvendig med noen drastiske tiltak av ASKO Midt-Norge for å styrke sine relasjoner, men vi har kommet frem til noen handlingsalternativer. God oppfølging, bedre kommunikasjon og mer leveringsfleksibilitet var en kjent likhet som kom frem fra flere kunder. Analysene viser godt hva som må forbedres og vi har kommet med noen anbefalinger rettet mot hvordan dette kan gjøres.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2014

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit