• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bennett Reklamebyrå AS

Holdbakk, Adrian Alexander Habberstad; Åsmul, Ørjan; Greiff, Harald Brustad
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
oppgave13.pdf (1.160Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/219266
Utgivelsesdato
2014-09-10
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Vi har skrevet vår bacheloroppgave i Salgsledelse & Personlig Salg BTH 3203, i

samarbeid med Bennett Reklamebyrå AS. Oppgavens hovedtema er Key Account

Management og relasjonsbygging. Vi har utført dybdeintervjuer med bedriftens

ansatte og deres nøkkelkunder, hvor vi avdekket flere signifikante funn. Ved å

analysere og drøfte de ulike funnene, har vi utarbeidet konkrete tiltak som vi

anbefaler Bennett å gjennomføre.

På bakgrunn av vårt databehov valgte vi å gjennomføre en kvalitativ studie med et

fenomenologisk design. Vi utarbeidet to ulike, semistrukturerte intervjuguider, en

for Bennetts nøkkelkunder og en for bedriftens kundekonsulenter. Utvalget besto

av fem nøkkelkunder og tre kundekonsulenter. Intervjuobjektene ble valgt i

samråd med Bennetts administrerende direktør. Våre intervjuobjekter utgjør et

ikke-representativt utvalg, og våre resultater kan derfor ikke generaliseres til hele

populasjonen. Likevel har resultatene høy grad av validitet, og gir oss et solid

grunnlag for å besvare vår problemstilling.

På bakgrunn av resultatene fra datainnsamlingen definerte vi de viktigste funnene.

Ingen av kundene har hørt om eller benyttet seg av produktkategorien ”innsikt”.

Flere kunder har opplevd uforutsette høye kostnader, og savner åpenhet og klarhet

rundt hva som ligger i prisen på deres leveranse. Det er også erfart dårlig

kvalitetssikring i leveranser, som har ført til lengre leveringstid, høyere pris og feil

i sluttproduktet. Videre så ønsker de fleste kundene mer kontinuerlig oppfølging,

særlig utenfor pågående prosjekter. Vi avdekket at relasjoner til enkeltpersoner er

noe av det kundene legger mest vekt på ved valg av byrå. I Bennett praktiseres det

ingen form for systematisk kundepleie eller forskjellsbehandling på kunder. En

årsak til dette kan være at det innkjøpte CRM-systemet ikke har blitt

implementert.

For å svare på våre undersøkelsesspørsmål har vi drøftet funnene i forhold til

Gap-modellen og The Service Profit Chain Model. I drøftingen avdekket vi flere

gap i Bennetts leveranse. Vi har utarbeidet tre konkrete løsninger som skal lukke

disse gapene, herunder konkrete tiltak for implementering. Vår anbefaling er at

Bennett omorganiserer kundekonsulentvirksomheten, implementerer CRMsystemet

og tydeliggjør sin kommunikasjon mot kundene.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2014

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit