• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verdivurdering av Tele2 Norge AS

Lund, Lasse
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Endelig oppgave PDF.pdf (2.458Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/94451
Utgivelsesdato
2010-10-19
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
I denne oppgaven har vi sett på Tele2 Norge, og prøvd å sette en verdi på dette selskapet.

Vi startet med å se litt på selskapet og bransjen de opererer i. Deretter har vi gjort både interne og eksterne analyser, som vi oppsumerer i en SWOT tabell.

For å gi en verdi på selskapet har vi valgt å bruke to verdsettelses metoder. FCF metoden og multiplikatormetoden.

For å beregne FCF har vi budsjettert framtidige resultatregnskaper og balanser. Disse kom vi fram til ved hjelp av historiske data og fremtidsutsikter.

Når vi da kom fram til framtidige kontantstrømmer neddiskonterte vi dem med WACC, som vi har regnet ut for selskapet.

Vi kom da fram til at verdien av Tele2 for eierne ved bruk av FCF modellen blir

3 011 949 259 kr.

Vi har valgt å ikke legge stor vekt på multiplikatormodellen da det ikke fins mange sammenlignbare selskaper i bransjen. Vi har derfor brukt denne mer som et kontrollverktøy.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Økonomistyring og investeringsanalyse fra Handelshøyskolen BI, 2010

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit